Psicomotricitat

Pels infants de 3, 4 i 5 anys el joc forma part de la pròpia personalitat, tenint un fort component motivador i oferint possibilitats d’establir relacions significatives amb els seus companys i companyes. Consideram que el joc és fonamental pel seu desenvolupament físic, afectiu, intel·lectual i social.

Per això dins de l’horari lectiu, els infants dels grups d'educació infantil disposan d’una hora setmanal de pràctica psicomotriu.

OBJECTIUS

L’objectiu principal és el de conèixer a l’infant per poder intervenir per afavorir el seu bon desenvolupament integral. Observar als infants per conèixer i comprendre el seu nivell de desenvolupament a partir de les relacions que estableix amb el seu propi moviment, amb l’espai, amb el temps i la seva relació amb els objectes i els altres.
"Pel que fa als objectius que perseguim, (...) jo sintetitzaria en els següents: desenvolupament d'un grau de consciència corporal cada vegada més elaborat; desenvolupament de l'autoestima, de l'autonomia i la sociabilització, és a dir, desenvolupament de la pròpia identitat de l'individuo en un procés de comunicació, creació i descentrament cada vegada més elaborat." (Carles Parellada, 1994)


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada